مدیركل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از اجرای طرح پیمایش سراسری وضعیت سلامت دهان و دندان در كشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، دکتر محمدحسین خوشنویسان با بیان اینكه طرح پیمایش سراسری وضعیت سلامت دهان و دندان برای نخستین بار در تمام استانها كشور و در تمامی گروههای سنی اجرا می شود افزود: ارتقاء سلامت دهان و دهان و جلوگیری از بروز بیماری دهان و دندان از جمله اهداف این طرح است.

وی دستیابی به وضعیت سلامت دهان و دندان در كشور را از دیگر اهداف این طرح دانست و عنوان داشت: بر پایه این طرح خدمات درمانی در این زمینه، مناسب هر گروه تنظیم و ارائه می شود.

مدیركل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با تاکید بر  پیشگیری به عنوان مهمترین راهكارمقابله با بیماریهای دهان و دندان توصیه کرد: مسواك زدن دندان ها حداقل 2 مرتبه در طول روز و استفاده از نخ دندان به منظور تمیز کردن فضاهای بین دندانی از جمله اقداماتی است که افراد جامعه باید جهت ارتقاء سلامت بهداشت دهان و دندان مد نظر قراردهند.

دکترخشنویسان ضمن اشاره به کارگاه آموزشی کالیبراسیون پیمایش دهان و دندان ویژه كارشناسان مسئول بهداشت دهان و دندان دانشگاههای علوم پزشكی كشور متذکرشد: این همایش برای هماهنگی برای اجرای پیمایش سراسری بهداشت دهان و دندان برگزار شد کهدستاوردهای زیادی در این کارگاه 2 روزه به عمل آمد.

مدیركل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی  در پایان از برگزاری این گونه کارگاه ها در استانهای مشهد، زاهدان، اردبیل ، سنندج و مازنداران در سالجاری خبرداد.

شایان ذکراست، کارگاه آموزشی کالیبراسیون پیمایش دهان و دندان ویژه كارشناسان مسئول بهداشت دهان و دندان جهت تامین شاخص های بهداشت دهان ودندان گروهای سنی44 -35 و  65-74 ساله کالیبره به مدت 2 روز در یزد برگزار شد که امروز به کار خود پایان داد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا